18
Dec
2013

F64 şi investitorul străin – cu bune şi rele

Cred că aţi auzit de campania F64 şi probabil că aţi citit reacţiile dramatice din presă şi din blogosferă. Nu am putut să fiu indiferent, dar nici nu am vrut să mă grăbesc cu concluziile. Aşa că îmi exprim umila părere despre acest caz şi voi încerca să fiu cât mai scurt şi mai clar în exprimare. Vă anunţ că nu sunt specialist/expert în marketing, PR şi alte minunăţii de genul acesta, dar sunt blogger, puţin antreprenor, puţin jurnalist.

Povestea campaniei F64 a pornit de la un zvon apărut în presă pe 11 decembrie. Aşa cum e firesc şi normal, mulţi jurnalişti şi bloggeri au început să facă speculaţii. Însă unii au mers în extreme, cu toate că nu aveau informaţiile necesare şi s-au grăbit să anunţe chiar şi posibilul investitor. Zilele au trecut, iar speculaţiile erau tot mai aprinse. Presa şi blogosfera clocoteau de nerăbdare să afle cine cumpără F64.

F87A2352

Pe 13 decembrie, a fost trimis un comunicat prin care sunt confirmate oarecum zvonurile că magazinul F64 se vinde, dar fără prea multe informaţii, şi imediat a fost anunţată o conferinţă de presă pentru 16 decembrie 2013. Luni dimineaţă, mai mulţi jurnalişti şi bloggeri au fost prezenţi la eveniment. Eu nu am reuşit să ajung pentru că veneam după un weekend obositor petrecut #priNeamt.

Surpriza a fost de proporţii când oficialii magazinului online F64 au anunţat că investitorul este…Moş Crăciun şi de aici s-a dezlănţuit „iadul” pentru F64.

În tot acest timp, eu am preferat să fiu extrem de rezervat. Nu am speculat momentul, nu am aruncat informaţii fără să nu mă documentez, nu mi-am permis să vin cu argumente pro sau contra despre posibila vânzare a magazinului. Ceva îmi spunea să am răbdare. Am discutat subiectul cu mai multe persoane, am căutat să aflu informaţii pe surse, dar toată lumea era evazivă. Când am flat numele investitorului, la început m-am simţit „manipulat” şi dezamăgit, dar apoi am gustat gluma. Însă mulţi şi-au pierdut simţul umorului.

Unde a greşit F64? Sunt convins că ideea şi intenţiile F64 au fost bune. F64 a venit mereu cu ceva inedit. Poate nu nou, dar mereu a încercat să iasă în evidenţă cu ceva special. Greşeala F64 a stat în comunicatul trimis vineri. Cred că trebuia conceput altfel. Nu trebuia folosită ideea: „F64, cel mai mare magazin de profil pe piața românească, va fi preluat de către un investitor din afara granițelor”. Eu aş fi mers pe ideea unei surprize de proporţii, aş fi alimentat oarecum zvonurile existente, dar fără să folosesc cuvintele „investitor” şi „preluat”. În concluzie, ideea F64 foarte bună, însă implementarea nu a fost gândită bine. Andreea Burlacu are un articol detaliat despre situaţia F64!

Unde au greşit jurnaliştii şi bloggerii? În graba lor pentru breaking news, au ajuns la speculaţii mult prea mari pentru informaţiile existente. Nu au avut răbdare şi s-au hazardat în verdicte. Chiar dacă s-au interesat din mai multe surse, sunt convins că nimeni nu a dat nume şi nu cred că a spus cineva o cifră. Cred că în astlfe de situaţii este bine să fim mai rezervaţi şi mai pragmatici. Şi nu consider o tragedie că au fost la conferinţa de presă. Sunt convins că prezenţa ar fi fost la fel de mare indiferent de natura conferinţei. Merge cine poate şi cum poate, iar F64 este un brand puternic în piaţă şi care a fost mereu în atenţia reflectoarelor.

Nu cred că imaginea F64 va fi afectată în rândul clienţilor. Nu au fost modificate serviciile, produsele sunt aceleaşi, calitatea serviciilor sunt aceleaşi, deci nimic care să-i afecteze pe cumpărători. Cât despre presă şi bloggeri, aceştia vor uita în câteva săptămâni şi probabil că vor fi prezenţi într-un număr la fel de mare la următoarele conferinţe F64. Sau poate nu! 

Şi pentru că tot vine Crăciunul, F64, magazinul lui Moş Crăciun, a pus în mişcare alături de partenerii săi Urgent Curier şi clubul Off Road Adventure Romania o campanie umanitară pentru a sprijini comunităţi izolate din România.

Şi un sfat pentru toată lumea. Dacă tot vine Crăciunul, hai să fim mai relaxaţi, să zâmbim mai mult şi să ne bucurăm de sărbătorile de iarnă.

You may also like

F64 aniversează 12 ani de activitate
Piatra Craiului în imagini – la munte cu F64 şi Canon
Bucureştiul văzut de sus
„Sunt Cadoul tău de Crăciun” – campanie F64 şi Nikon

2 Responses

  1. F64 – intentie buna, executata cam penibil iar pt cei din media, nu prea pot sa ii critic, oamenii s-au grabit sa scrie pentru ca era newsworthy..in rest..Romania 🙂

Leave a Reply

Citește articolul precedent:
ZorileStore.ro organizează o licitație umanitară cu încălțăminte recondiționată

ZorileStore.ro anunță încheierea campaniei „Refresh Yourself” cu o licitație umanitară; fondurile obținute sunt destinate copiilor cu o situație materială precară...

Închide