Hai să facem spam pe email

spam
În ultima vreme s-au înmulţit emailurile spam. Nu e zi în care să nu sterg emailuri de la o firmă care mă anunţă ce smechera este ea pe piaţa de vândut gogosi, la care sunt sigur că nu m-am abonat. Recunosc că am o adresă de email pe care am băgat-o prin tot internetul, dar nu primesc nimic de la cei carora le-am dat-o, ci de la cei carora nu le-am dat-o. Mă refer la adresa de email, nu la ce vă gândiţi voi.

Oare câţi ştiu că prin aceste actiuni fac rău propriilor firme? Vă anunţ eu că nu creşteţi în vânzări prin acest mod, ba mai mult deveniţi antipatici. Apropo, acel disclaimer de la finalul emailului este cel mai enervant. Nici voi nu-l credeţi.

Eşti firmă tânără, ai nişte servicii de oferit populaţiei, vrei să te promovezi şi să ştie lumea de tine că tu vinzi cele mai tari gogoşi? Atunci plăteşte pentru o campanie de promovare şi branduire, plăteşte pentru un site bine optimizat care să arate a site şi lasă oamenii să te aleagă. Nu te băga cu forţa în capul lor, pentru că vei avea surpriza să te trezeşti înjurat şi nu vei şti de ce.

O să spui că nu ai bani de publicitate. Păi te-am pus eu să-ţi gestionezi prost bugetul? Chiar nu eşti în stare să investeşti 1000 EUR într-o mică campanie de publicitate şi branduire? Recunosc că e mai uşor să cumperi cu 100 EUR o bază de date cu emailuri şi să faci un spam, dar o să ai surpriza ca 50% din acele adrese nu vor mai merge, 40% nu vor fi deschise şi 10% vor fi deschise şi posesorii te vor înjura. Ai pierdut 100 EUR pe care puteai să-i foloseşti mult mai inteligent. Puneai un banner pe un site şi poate câştigai 5 clienti şi te faceai vizibil. Era un început.

Oare când se va maturiza această piata a comertului din Romania?

4 păreri la “Hai să facem spam pe email

  1. Diana

    Banuiesc ca intrebarea de la final este, totusi, una retorica 🙂
    Felul in care fiecare alege sa isi promoveze serviciul sau produsul este ceea ce defineste gradul de acceptanta al clientului final, poate inalta si poate prabusi…

    Daca vei fi agresat cand stai cu cineva la o terasa de buchetul de flori care iti scoate un ochi, acompaniat de fraza „haide maica, ia-i o floare, sa iau si eu ceva de mancare…” , e pur si simplu o alta forma de spam, dar deh…tot marketing i-ar zice (doar ca n-a cumparat baza de date, ci foloseste clientela terasei).

    Spam-ul e agresiune, ca atare te poti proteja elegant printr-un buton de „report as spam” , pe care, atunci cand il vom folosi mai des si mai responsabil, vom putea spune ca avem un nivel oarecare de maturitate, ca si consumatori de …diverse „gogosi” 🙂

  2. Cosmin

    Ciudat e ca unii chiar se mira de ce primesc inapoi mailuri cu injuraturi, ca doar ei „nu or facut nimica rau”, „ce e asa mare lucru, ca am trimis o oferta”…

    E nasol ca trimit spam oameni care par normali si respectabili, de obicei la astia le trimit inapoi mail cu „omule nu-ti da in cap singur…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *