Marketing online în lumea auto – dezbatere la DigiCafe

DigiCafe În această seară am fost pentru prima data la DigiCafe, tema fiind „Marketing online în lumea auto: de la un site de prezentare la creşterea semnificatavă a vânzărilor„.

Printre cei invitaţi şi implicaţi direct în această dezbatere, au fost: Antje Schneider – mobile.de, Florin Secanu – general manager XIPE Interactive, Gratian Sonu – presedinte 4Tuning, Oraan Marculescu – project manager Promotor.ro, Cosmin Preda – fondator ClubMazda Romania.

Aceştia au încercat să răspunda câtorva întrebări cheie:

Cum se pot vinde masini online?
Cum poate fi transformat site-ul de prezentare intr-un instrument util in vanzare?
Sunt consumatorii romani educati sa cumpere bunuri de folosinta indelungata online?
Cum poti aduce clienti in showroom dupa o campanie online? Este affiliate-ul o solutie?

Fiecare şi-a prezentat business-ul pe online legat de auto şi mereu s-a adus în discuţie criza economică ce a cuprins şi piata auto, dar nimeni nu a spus concret cum se pot vinde maşini online. Asta pentru că nu se vând. În prezent toate site-urile auto sunt de content şi prezentare. Nu există site românesc care să vândă online. Poate pentru că sunt produse scumpe şi cumpărătorii până nu văd nu cred.

Romanul intră pe online şi caută informaţii, contacte, dar nu are curajul să comande. În cel mai bun caz, cel care doreşte să cumpere un autoturism face schimburi de email cu un reprezentant de la dealerul auto spre care s-a orientat. Actele, plata şi eventual un mic test înainte, se fac toate în showroom.

Online-ul contribuie indirect la vanzările auto, prin site-urile de prezentare şi campaniile de promovare, dar în prezent site-urile importatorilor auto nu sunt bine făcute şi de multe ori nu oferă nici măcar informaţiile tehnice necesare. Nu generalizez pentru că am vazut şi site-uri pregătite să vândă online.

Cu ajutorul internetului, viitorul cumpărător îşi formează câteva păreri cu privire la maşina pe care urmează s-o cumpere. Contează foarte mult ca informaţiile găsite să fie cele corecte şi bine prezentate. Canalele de social media joacă un rol important în formarea acestor opinii.

Eu cred că pe viitor vom vedea şi maşini vândute pe online. Visez la momentul când dai comanda şi-ţi este adusă la poartă.

F5
DigiCafe
este un eveniment organizat de F5, divizia new media de la Realitatea-Caţavencu.

4 păreri la “Marketing online în lumea auto – dezbatere la DigiCafe

  1. Ela

    Eu cred ca esti cam visator. A cumpara o masina de 80 000 euro nu se compara cu a cumpara bilete de avion de 200 euro. Si chiar daca online-ul creste, evolueaza, multe se schimba, in opinia mea nu vom ajunge prea curand sa cumparam masini online. Nu increderea in masina respectiva e problema, ci lipsa increderii. punct.

  2. Sorin Autor articol

    Sunt perfect deacord. imi rezerv dreptul de a visa, dar n-am spus si cat:). „Pana atunci e cazul s atrecem la munca si sa facem cateva site-uri bine documentate despre masinile pe care le vindem”. – asta ca un indemn pentru importatorii auto.

  3. Pingback: Să vindem maşini online | Blogu` Lu` Sorin

  4. Pingback: Masini online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *