Marketing-ul afiliat

Am testat 2parale.ro si ProfitShare eMAG. Nu m-am gandit sa fac bani peste noapte, dar am vrut sa vad daca se pot face bani prin aceste 2 programe de afiliere.

Afiliat la 2parale.ro, in 30 de zile am strans cateva sute de click-uri, aproximativ 500, si zero comenzi.
Afiliat la ProfitShare eMAG, in 10 zile am strans 90 de click-uri si zero comenzi. Castig curent: 100 RON.

Marketing-ul afiliat este un instrument de marketing bazat pe performanta. Ofera avantaje 100% furnizorilor si mai putine afiliatilor. Se desfasoara doar in online. Pe durata acestor 2 teste, am observat cateva lucruri care ne-ar dezavantaja pe noi, afiliatii:
– o x persoana a intrat de pe un calculator pe eMAG, dand click pe un banner din site-ul meu. Comanda a dat-o a doua zi dupa un alt sistem. Comision Zero. Comanda a fost finalizata.
– In momentul in care utilizatorul ajunge pe site-ul furnizorului prin intermediul instrumentelor afiliate, in browserul utilizatorului se plaseaza un cookie ce contine informatii despre redirectionarea respectiva. Daca in perioada de comisionare, utilizatorul face o actiune pe site-ul furnizorului, afiliatul primeste un comision. Dupa ce am ajuns pe site-ul eMAG prin banner-ul de pe site-ul meu, eu am sters acest cookie si am facut comanda accesand direct site-ul eMAG. Sistemul eMAG n-a mai stiut c-am intrat pe site prin intermediul unui instrument de afiliere. Comanda finalizata, comision zero.
– Criza Economica a dus la scaderea vanzarilor de orice natura. Chiar daca ne dorim sa cumparam, sunt prea putini cei care o fac in acest moment.

Cazurile prezentate mai sus sunt des intalnite in activitatea utilizatorilor de internet. Multi folosesc mai multe calculatoare si au obieciul sa stearga cookies, cash etc din browser-ul utilizat.

Concluzie: Nu voi folosi, deocamdata, aceste programe de afiliere. Vanzari scazute, criza economica. Nu vreau sa fac reclama gratuita. Mai multe informatii despre marketing-ul afiliat puteti afla si de pe un forum dedicat eafiliati.ro

21 de păreri la “Marketing-ul afiliat

  1. Adrian Soare

    Sorine, eu zic sa nu folosesti afilierea. S-ar putea intampla chestii nasoale. Cum ar fi…sa castigi niste bani.

    Lasa-i pe altii. 🙂

    Vorba aia. E loc pentru toata lumea

  2. Radu Spineanu

    Just as random news:

    Lucram la un sistem care va folosi cookieurile mai putin in anumite cazuri specifice.

    Daca te uiti in 2Parale poti sa vezi care campanii merg OK, am facut ca sa fie cat mai open. Vei vedea ca hainele merg foarte bine.

    Widgetul Formular nu foloseste cookieurile deloc. (inca nu e public)

    In acelasi timp 90% din utilizatorii online nu stiu ce e un cookie, si 99% nu le golesc. (s-au facut ceva studii inafara, dar e posibil sa se fi schimbat asa ca chiar daca am citit undeva cifrele ar trebui luate pe moment ca scoase din burta).

    Also am scris acest post: http://comunitate.2parale.ro/blog/publicitate-vs-promovare
    Nu e la calitatea bloggerilor cu experienta, am vrut doar sa comunic o idee.

  3. Sorin Autor articol

    Ma bucur ca se lucreaza la optimizarea acestei forme de marketing.

    In prezent cred ca lumea a mai invatat sa-si goleasca cache-urile din browsere sau din sisteme. Daca nu utilizatorii directi, prietenii care se pricep, admini de sisteme etc o fac periodic.

    Eu nu am zis ca este un seriviciu rau. E un serviciu de marketing din care au de castigat toate partile care iau parte la el.

    Eu deocamdata nu o voi mai face, dar poate peste o luna voi relua colaborarile.

  4. marius

    Man am impresia ca sunteti cu un pas in fata celor din online market. Hai ca m-am bagat si io in seama!! dar imi place de voi

  5. Flying Bits

    Salut,
    La ora la care scriu acest comentariu văd un banner mare de la eMag ProfitShare…

    Ai zis că nu mai foloseşti afilierea..dar observ că este tot acolo 🙂

  6. Eugen Potlog

    Sorin,

    1. Cazurile pe care le-ai descris sunt exceptii. Foarte putini utilizatori sterg cookie-urile sau plaseaza o comanda de pe alt calculator. Nu e cazul sa facem o regula din exceptii.

    2. Marketingul afiliat este inca la inceput in .ro. Dezvoltarea acestui concept tine cont atat de activitatile publisherilor cat si a advertiserilor. Un spatiu gol in site iti aduce mai putini bani decat afilierea, nu? Trebuie sa tii cont si de acest aspect. Ar fi trebuit sa mai lucrezi la optimizare, targetare, etc. De ce nu ai scris un articol pe acest blog in care sa folosesti sistemul de deep-linking? O sa te descurajez, dar iti spun ca plasarea unui widget de afiliere timp de 10 zile nu o sa te faca milionar. Marketingul afiliat necesita o mai mare implicare a publisherilor. Din pacate insa, e mai usor sa renunti decat sa ajuti la dezvoltarea online-ului romanesc.

    Sper ca aceste pareri se vor schimba.

    Multumesc.

  7. Sorin Autor articol

    @eugen potlog mersi de feedback. Nu vreau sa intelegeti ca sunt contra acestor proiecte, dar in situatia de fata, vanzarile au scazut si profitul e destul de mic. Eu scot din adsense ok pe luna si chiar daca e criza sau nu, adsense misca.

    Cand va reveni economia la normal si vanzarile vor exploda sau pe viitor ma voi reabona la serviciile de afiliat marketing. Pana atunci sprijin dezvoltarea online-ului romanesc si pe alte cai. Nu cred ca am zis ceva de rau despre voi sau altii. De promovat v-am promovat cat am putut si cum am putut si o voi mai face si pe viitor

  8. Pingback: NeoBizz si Emag ProfitShare doua servicii de cacat | O zi in care tu iesi in castig

  9. Pingback: Bloggerii sunt dezamăgiţi de sistemele româneşti de afilieri » Buddha’s Blog

  10. Pingback: Radu Boncea Weblog » Comertul online autohton, analize caca maca

  11. Pingback: Se merita… | Blogu` Lu` Sorin

  12. Pingback: Din comertul online romanesc | Blogu` Lu` Sorin

  13. Pingback: Românul nu dă clic pe reclame | Blogu` Lu` Sorin

  14. Pingback: Re:Seminar - episodul 2 | Blogu` Lu` Sorin

  15. Pingback: Marketing afiliat - Re:Seminar #2 | Blogu` Lu` Sorin

  16. Pingback: sigmanet.ro lanseaza BonusGate - sistem de afiliere | Blogu` Lu` Sorin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *