Mugur Frunzetti renunţă la MarketOnline?

Mugur Frunzetti renunţă la funcţia de director general al MarketOnline?
Explicaţia retragerii dată de domnul Mugur:

“Magazinele au acum de cine sa fie conduse, Catalin Mihailescu fiind asociatul majoritar al societati care le detine. Alaturi de ceilalti investitori pe care-i are, au o conceptie si o strategie noua de dezvoltare, in care nu cred si in care nu ma regasesc, de aceea cel mai bine este sa fac un pas inapoi si sa-i las sa o aplice.”

(via Andrei Radu)
Pana la urma nu contează cine conduce societatea, contează cum e condusă şi serviciile oferite. Cumpărătorul este cel care judecă magazinele şi modul lor de activitate, fără să-l intereseze cine-i şeful.

32 de păreri la “Mugur Frunzetti renunţă la MarketOnline?

  1. Gabi Boaca

    Intr-adevar conteaza cum este condusa! Eu am experimentat, si am fost complet scarbit de atitudinea celor de la MEDIADOT. Pana acum mai cumparasem de la ei si de la MARKETONLINE, fusesem multumit, dar in momentul in care a aparut prima problema cu produsele achizitionate s-au comportat EXECRABIL. Ca sa ii citez pe dansii: „suntem magazin online, nu taraba!”. Incercati sa va imaginati in ce context ati putea da unui client al vostru o astfel de explicatie.

  2. Sorin Autor articol

    @Mugur clientul in general este interesat de produs si nu de conducerea firmei. Va dori sa cunoasca conducerea atunci cand va avea probleme. Important e ca afacerea sa mearga bine, angajatii sa-si faca treaba si toata lumea va fi multumita.

  3. Nicu

    Catalin Mihailescu este de la Azerty, nu Mediadot. Eu sunt un vechi client Azerty si sunt foarte multumit de ei. Foarte interesant… chiar nu ma asteptam la iesirea la rampa a lui Catalin Mihailescu, dar stiind (din exterior) evolutia Azerty ma astept sa vad lucruri interesante. Sa fie intr-un ceas bun. 🙂

  4. Sorin Autor articol

    Catalin Mihailescu a avut Azerty si acum are tot grupul de magazine:), unul fiind mediadot.

  5. Sorin Autor articol

    Nicu, eu am lucrat la unul din magazinele online si cunosc detaliile:). Am plecat in momentul cand Grifon a cumparat Azerty. Totusi mersi pentru precizare. Asta pentru cei ce nu cunosc trecutul:)

  6. Nicu

    Pai de Azerty nu s-a prea povestit nicaieri pentru ca nu a fost la dimensiunea MarketOnline sau a MediaDot. Tocmai de-asta m-a si surprins iesirea in prim flanc a lui Catalin Mihailescu, desi, la cum il cunosc, daca va fi sprijinit va putea face niste lucruri interesante. Acum nu bag mana-n foc pentru nimeni, dar logica imi spune ca va fi bine. Nu stiam ca ai fost direct implicat intr-una din aceste firme, asa ca am scris in ideea in care adaug o informatie care n-a fost scrisa si probabil nici cunoscuta. 😛 Acum stiu.

  7. Sorin Autor articol

    Asa cum am specificat si-n articol. Pentru clienti, important e cum va fi condusa firma. Problemele de ordine interioara nu ne privesc, dar ne intereseaza:).

  8. Nicu

    O fi CM dar nu se aude prea bine ce discuta aia acolo, ca sa poti macar deduce cu cine si ce discuta. Oricum, e usor de interpretat gresit fara sa stim contextul. Asa cum am zis… nu bag mana in foc pentru nimeni, ca nu poti cunoaste pe nimeni chiar atat de bine, chiar si daca dormi sub acelasi acoperis. 😛

    Inregistrarea aia poate fi si reala si o manipulare a cuiva nervos ca a fost dat afara pentru vreo porcarie. Sunt obisnuit sa trag concluzii din surse de incredere – adica nu una singura si neconcludenta. Daca tot ai postat, citeste mai sus si vei afla de unde a venit Catalin Mihailescu.

    Eu stiu Azerty de 3 ani si oamenii de acolo sunt mult deasupra altora din magazine renumite de IT. Poate ma hazardez putin, dar m-as risca sa spun ca oamenii buni nu stau la sef rau, iar angajatii aia sunt oameni la care nu le-am putut reprosa ceva vreodata si am cumparat (pentru X, Y ,Z) mai multe calculatoare si componente de la ei in decursul anilor. Acum… fiecare cu experienta lui. Adevarul e ca si eu ridic tonul la nesimtiti, in situatii extreme, dar asta nu ma defineste pentru o fac foarte rar.

  9. Pingback: Kelion bate palma cu Asesoft | Blogu` Lu` Sorin

  10. Catalin

    @Nicu
    Hello,
    Multumesc pentru post-urile si gandurile sincere care au incercat sa balanseze cat de cat ecuatia aparuta de acum un an. Dar nu ai cum sa schimbi niste pareri si opinii , formate intr-un mod usor de ghicit. Dupa cum bine ai intuit , dupa curatenia efectuata in aceasta firma, o mare parte din persoanele care au fost disponibilizate au incercat prin toate metodele posibile sa discrediteze bunul mers al firmei. In plus, doar trebuie sa urmaresti cu atentie si link-urile de la „Bloguri la masculin”, precum si castigatorul unui anumit concurs de pe unul din site-uri expuse…..

  11. Nicu

    @Catalin
    Salut!
    Cu placere. M-am autosesizat pentru ca inregistrarea aceea a fost facuta – evident – cu premeditare. Stiind ca urmeaza sa fie dat afara, s-o fi gandit cum sa te scoata din pepeni ca sa iti poata face rau cumva. Ca n-ai avut cuvinte alese la adresa lui… e irelevant. Ar fi meritat sa fie „mustrat” chiar mai rau pentru nesimtirea de care a dat dovada. Nu m-ar mira ca acum sa lucreze la Can-Can, ca pe-acolo e rasplatita si promovata atidudinea de joasa speta.

  12. inselat de marketonline

    Am cumparat de la marketonline.ro un produs. Primul era desfacut si am cerut sa imi dea unul nou pentru ca banii i-am dat pe unul nou, nu pe unul sh. Am fost si am ridicat a doua zi produsul si nu am observat ca era resigilat. Am fost la sediu iar cei de acolo au spus ca nu e problema lor si asta pentru ca nu am observat cand am ridicat produsul. Adica ei au vandut produsul prin inselaciune dar faptul ca am observat dupa ridicarea produsului pe ei nu ii intereseaza. Am o poza prin care se observa o eticheta pusa peste cea originala + o alta poza in care se observa sigiliul pus peste alt sigiliu. Sigiliul de dedesubt era rupt iar sigiliul care il acoperea era intact.
    http://img231.imageshack.us/i/dsc01975l.jpg/
    http://img149.imageshack.us/i/dsc01972.jpg/

    Este vorba de un telefon. Este defect telefonul (se blocheaza cand folosesc telefonul)
    Marketonline este o mare teapa.
    O alta problema a fost legata de culoarea telefonului care pe site-ul http://www.marketonline.ro era alb.
    Cand am fost sa imi schimbe telefonul cu unul nou (deoarece primul telefon a fost livrat desigilat prin curier) le-am cerut sa imi dea telefonul in culoarea pe care eu o doream (primul telefon mi-a fost livrat in alta culoare). Mi s-a spus ca este cu titlu sugestiv si ca trebuia sa mentionez prin telefon ce culoare doresc plus ca nu au telefonul disponibil in culoarea prezentata pe site. Daca tot imi schimbau telefonu si nu il aveau pe culoarea dorita de mine le-am spus ca mai dau o diferenta de bani si cumpar un alt telefon care sa corespunda cerintelor mele. Domnisoarele de acolo au zis ca greseala se plateste (acceptasem initial telefonul dat prin curier dar nu stiam ca este desfacut) si ca este deja prea mult ca imi schimba telefonul cu unul „nou”. Am insistat dar si-au facut ambitia si au refuzat sa imi accepte o diferenta de bani pentru un alt telefon (oricum imi schimbau telefonul si ar fi putut sa faca acest lucru).

  13. MarketOnline

    Buna ziua,
    Livrarea primului produs s-a facut la adresa pe care ne-ati furnizat-o. In momentul primirii produsului, Dvs ati facut verificarea coletului in prezenta angajatului MarketOnline si ati semnat de primire, cu unica observatie ca nu are aceeasi culoare ca pe site (lucru care denota faptul ca ati verificat cu MULTA atentie coletul), desi in momentul comandarii produsului nu ati specificat culoarea dorita. Era dreptul Dvs. sa refuzati pe loc coletul daca acesta nu corespundea cu cerintele Dvs.

    La 2 zile de la primirea coletului, v-ati prezentat la sediul magazinului nostru si ne-ati acuzat de vanzarea unui produs second hand pe motiv ca ambalajul produsului era desigilat pe o parte si ati solicitat inlocuirea acestuia sustinand ca asa l-ati primit din partea noastra. Cu toate ca ati facut aceasta reclamatie dupa mai mult de 24 ore (termenul prevazut de lege si agreat si de OPC) , reclamatie care era nefondata, MarketOnline v-a inlocuit a doua zi produsul reclamat (care prezenta urme clare de deschidere fortata). Produsul nou primit a fost verificat de Dvs in prezenta oamenilor din depozitul nostru si ati semnat documentele insotitoare.

    Dupa alte doua zile, v-ati prezentat din nou la sediul magazinului nostru, sustinand ca la cel de-al doilea produs “sigiliile au fost aplicate doar pentru a lansa impresia de produs nou”.

    De fapt Dvs din momentul in care ati vazut cum arata telefonul, nu v-a mai placut. Ati dorit alt model si ati incercat tot felul de “trucuri” pentru ca acesta sa fie schimbat. Mai mult, aduceti injurii la adresa noastra fara a avea dovezi pertinente.

    In randurile ce urmeaza va prezentam si raspunsul primit din partea furnizorului nostru, vis-à-vis de aceasta problema cu “sigiliul”:
    “Sunt loturi de telefoane de la Sony Ericsson care vin desigilate si pe care punem noi sigiliu Avenir Telecom si sunt loturi care vin sigilate. Absolut nici un telefon vandut de catre Avenir Telecom nu este second hand.”

  14. inselat de marketonline

    Buna ziua,
    Am o mare rugaminte. Recunoasteti adevarul.Primul produs returnat a fost intocmai cum l-ati vazut. Asa era coletul, desfacut pe dedesubt. Nimic in plus sau in minus. Asa mi-am dat seama ca am primit un produs desigiat. Avea sigiliu pe partea de sus a cutiei si dedesubt desfacut prin rupere.
    Nu am verificat “cu MULTA atentie coletul” ca sa observ culoarea telefonului. Pe cutie apare culoarea telefonului.
    Daca nu ma insel, telefonul l-am primit intr-o vineri pe la ora 14.00. Se pune si sambata si duminica? O sa verific.
    Culoarea telefonului pe web site era pe alb. Asa aparea in poza de prezentare. Dar in momentul in care dumneavoastra (marketonline) tot schimbati telefonul, era imposibil sa dati un telefon in culoarea din imaginea prezentata? Sau macar in alta culoare care sa corespunda cerintelor? Telefonul l-am facut cadou unei persoane de sex feminin.Dumneavoastra daca vroiati sa faceti cadou un lucru si stiati ca persoanei respective ii plac anumite culori si altele nu, ati fi incercat sa solicitati magazinului livrarea altui produs pe culoarea respectiva daca ar fi fost posibil?Da sau nu? Nu aud. Da sau nu?!
    Cum va permiteti sa spuneti ca am folosit anumite trucuri pentru a schimba telefonul?
    Nu am folosit nici un truc. Telefonul nu il aveati pe stoc in culoarea prezentati pe site. Nu am cerut decat alt telefon pe acea culoare sau alta culoare care stiam ca ii placea persoanei careia ii faceam cadou telefonul. Puteati schimba telefonul si nu ati vrut.Aici nu e vorba de trucuri, e vorba de serviciile marketonline.
    In aceste poze:http://img149.imageshack.us/i/dsc01972.jpg/http://img231.imageshack.us/i/dsc01975l.jpg/
    se observa sigilii care sunt puse peste alte sigilii.NU ESTE VORBA DE SIGILIUL AVENIR TELECOM.Este vorba de sigiliile originale sony-ericsson.
    Respunsul de la Sony Ericsson a fost ca ei nu pun sigilii peste altele.Raspunsul de la AvenirTelecom a fost ca ei nu pun sigilii de Sony Ericsson.
    Acum despre telefon. Bateria este foarte proasta. Tine decat 2 zile daca faci cateva poze si mai umbli putin prin el. Autonomia nu este precum cea prezentata la specificatiile telefonului.
    Eu am trecut cu vederea de atitudinea neprofesionista a angajatelor de acolo. In special o domnisoara cu parul drept si scurt ( nu era de la receptie)careia i-am aratat acele sigilii si care mi-a spus ca trebuia sa vad la ridicarea produsului acele sigilii. Suna ceva de genu ” Te-am pacalit, tu esti de vina, noi nu mai raspundem”. Eu am fost cu dovada. Nu ele sunt de vina. E adevarat ca pe moment te scoate din sarite dar trebuie sa realizezi ca asta este politica magazinului. Ele sunt niste fete nevinovate care aplica politica de …. a magazinului
    Acest raspuns oficial ma face sa ma gandesc daca sa aduc la cunostinta oamenilor ce fel de magazin este Marketonline.
    Normal ca am semnat de primire. Am verificat daca are sigiliu. Nu intelegeti ca sunt lucruri care nu pot fi observate pe moment?Nu aveam cum sa desfac telefonul pentru ca trebuia sa il fac cadou. Chiar trebuie sa fim detectivi Colombo cand ridicam un produs de la Marketonline?
    @savu cristea iuliucompari niste tapari de pe ebay cu Marketonline? E vreo diferenta intre ei?Este foarte simplu de implementat un forum dar nu se doreste.Pe blogul http://blogrum.marketonline.ro/ce-va-nemultumeste-la-marketonlinero/ a fost pus un comentariu referitor la problema prezentata de mine dar nu a fost afisat.
    Cu stima,
    Un client pacalit de marketonline.Am gresit cand am accesat http://www.marketonline.ro, am platit

  15. Nicu

    Omule, iti inteleg problema, dar nu si de ce esti chiar atat de pornit. Cumpar de ani de zile de pe saituri de magazine online si stiu ca pe majoritatea lor scrie ca pozele produselor sunt orientative. Daca pentru achizitionarea unui produs culoarea este importanta, eu specific lucrul asta prin telefon sau un comentariu in formularul de comanda. Asta n-are nicio legatura cu magazinul de fata, ci pur si simplu cu comertul prin internet. Nu exclud neatentia persoanelor care au preluat/gestionat comanda, dar nu pot sa nu ma gandesc la faptul ca daca ai fi mentionat asta din start si mai ales ca NU doresti un telefon de alta culoare, puteai sa eviti toate neplacerile de pe parcurs.

  16. Sorin Autor articol

    Si eu cumpar din online, dar stiu legea, stiu ce vreau, stiu ce trebuie specificat. Ca sunt profesionisti sau mai putin profesionisti, nu pot sa compar. Fiecare om isi face treaba intr-un stil, bine sau rau. Nu cred ca e ok sa injuram un brand ca angajatul x se scobea in nas. Hai sa dam dovada de maturitate si, inainte sa cerem magazine de calitate, trebuie sa fim noi oameni de calitate.

  17. inselat de marketonline

    In prima faza l-am acceptat pe alta culoare dar cutia era desfacuta (era un produs sh). Cand l-am dat sa mi-l schimbe cu unul nou aveau posibilitatea sa imi dea un alt telefon in culoarea respectiva sau alta care era pe gustul persoanei careia il faceam cadou. Ei bine ei nu au vrut.
    Nici al 2-lea telefon pe care mi l-au dat nu cred ca este nou.
    Eu mai am un telefon Sony Ericsson si cand l-am aprins a aparut pe ecran un mesaj in care spune ca se aprinde pt prima data si trebuie sa se initializeze.
    Telefonul primit de la marketonline.ro nu a afisat un astfel de mesaj. Pur si simplu s-a aprins fara a afisa mesajul. Plus ca bateria este proasta. Mai proasta decat al unui alt telefon care are autonomia specificata mult sub cele de la Sony, si mai veche cu un an.

    Ce am gresit? Am omis sa specific culoarea. Normal ar fi trebuit sa fie cea afisata in imaginea de prezentare.

    Ce a gresit http://www.marketonline.ro?
    – a afisat o imagine care prezenta o alta culoare decat cea existenta pe stoc.
    -au livrat un produs second hand
    -au livrat un telefon pe alta culoare decat cea afisata (trecusem cu vederea)
    – cand a trebuit ca il schimbe cu unul „nou” nu au vrut sub nici o forma sa imi dea un telefon pe culoarea dorita de mine. Am solicitat sa dau o diferenta de bani pentru un alt telefon daca nu il aveau pe cel solicitat de mine in culoarea aleasa de mine.
    (eu cred ca mi-au reambalat produsul lor second hand…….de aceea nu vroiau sa mi-l schimbe cu un alt telefon. Produsul „nou” livrat de ai avea 2 sigilii: unul care era rupt iar peste el un altul intact. Si seriile de IMEI erau lipsa de pe actipildul care se afla sub un altul.).
    -Dupa ce le-am aratat dovada ca am primit din nou un telefon reambalat au spus ca atunci cand am ridicat telefonul trebuia sa observ teapa lor (actipilduri lipite peste altele rupte).
    Repet, suna ceva de genul: „Te-am pacalit, esti de vina, noi nu mai raspundem”

    Ia spunemi tu unde nu am fost eu de calitate?

  18. Marketonline

    @ Costea Marius,
    Buna ziua,
    V-au fost trimise adresele oficiale ale tuturor celor implicati in procesul de vanzare. V-am inlocuit odata produsul , desi prezenta urme clare de interventie neautorizata.
    Daca in continuare nu sunteti multumit cu felul in care a fost abordat de noi cazul dumneavoastra, sunteti liber sa va adresati direct organelor abilitate pentru rezolvarea unor astfel de situatii .Gasiti pe site-ul nostru linkurile directe catre acestea.
    In acest moment, noi consideram ca duceti o politica de defaimare a acestui magazin. Motiv pentru care in cazul in care aceasta campanie nu inceteaza, ne rezervam dreptul de a porni o actiune judecatoreasca prin care sa stabilim adevarul , precum si eventuale daune-interese. Va rugam sa ne comunicati pe adresa magazinului pozitia dumneavostra oficiala.

  19. inselat de marketonline

    @ Nicu

    Nu sunt deloc pornit. M-a deranjat aceasta afirmatie: „MarketOnline v-a inlocuit a doua zi produsul reclamat (care prezenta urme clare de deschidere fortata)”

    Daca marketonline face astfel de declaratii eu nu pot sa inteleg decat ca am motive sa fiu deranjat. De ce ? Pentru ca asa cum au primit coletul de la mine a fost primit de la ei cand mi l-au adus.

    Ca sa intelegi situatia mai bine, de cele mai multe ori trebuie sa te pui si in locul celuilalt.
    Asta ar trebui sa faca si magazinul si clientul
    E posibil ca produsul sa fi fost intradevar nou dar datorita unor posibile inadvertente el sa fi ajuns in acea stare de „deschidere fortata” inainte de a ajunge la cumparator.

    @ marketonline

    Sa stiti ca nu am folosit nici un truc. Daca eram rau intentionat puteam sa imi iau banii inapoi. Dupa ce am predat coletul am primit un document pe care era scris ca s-a primit telefonul cu seria x. Puteam sa cer banii inapoi pe baza acelui document dar nu am facut acest lucru pentru ca nu ar fi fost normal. Odata ce dadusem o comanda pentru un telefon la marketonline era si normal sa il cumpar.
     

    Am o sugestie
    Am observat ca in interventiile cu comentarii sau informatii pe care la au diferite magazine online (chiar si in discutiile cu clientii nemultumiti), obisnuiesc sa isi treaca numele celui ce vorbeste in numele magazinului. Cred ca ar fi o idee buna ca si maketonline sa faca acest lucru.

    Si pentru ca e posibil ca un angajat sa fi desfacut cutia in interes personal, fara cunostinta conducerii si a departamentului, sau situatia a fost creata datorita unor inadvertente (ceea ce tind sa cred), nu cred ca ar trebui sa mai discutam despre acest caz. Cred doar ca trebuie atentie mai mare cand se livreaza produsele. Ce mi-as mai dori ar fi ca atunci cand cineva doreste sa vorbeasca cu managerul sa nu fie blocat de fetele de la receptie sau de domnisoara tunsa frantuzeste

    Numai bine
    ———————————————————————————————————————————–
    Off topic
    Multa lume ar trebui sa dedice aceasta…..?
    http://www.youtube.com/watch?v=lhb9yK2KXN0

    Am vazut niste poze interesante puse de un utilizator pe facebook:

    http://www.facebook.com/album.php?id=1686785793&aid=18258&s=20&hash=76d67033e67e7b154857a3c39f1f01aa

    Wall Photos

  20. Nicu

    @inselatul: Intentia mea nu este sa te jignesc, deci te rog citeste mesajul pana la sfarsit si iarta-ma daca ti se pare mai dur.

    Daca am fi prieteni nu m-as simti jenat sa-ti spun ca esti bou si s-o las balta, pentru ca dai dovada de atata atentie la evidentierea detaliilor care au fost sau ti s-au parut a nu fi in regula, in timp ce nu sesizezi lipsa ta de atentie in modul in care ai tratat TU comanda de la bun inceput, incat mi-e imposibil sa nu ma crucesc vazand chiar si in ultimul tau mesaj urmatoarele doua afirmatii:

    //————————-
    – a afisat o imagine care prezenta o alta culoare decat cea existenta pe stoc.
    – au livrat un telefon pe alta culoare decat cea afisata (trecusem cu vederea)
    //————————-

    Te rog, nu mi-o lua in nume de rau, dar citeste macar acum ceea ce scrie MarketOnline:
    //————————-
    Fotografia afisata are caracter orientativ si poate contine accesorii ce nu sunt incluse in pachetul standard al produsului. Specificatiile tehnice sunt informative, in conformitate cu datele transmise de catre furnizorii, producatorii sau reprezentantii oficiali; ele pot fi modificate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala, aceleasi conditii se aplica si pretului produsului. Toate promotiile prezente in site sunt valabile in limita stocului. Echipa noastra face toate eforturile pentru a elimina orice inadvertente sau erori. Fiecare produs beneficiaza de garantia specifica data de catre furnizorul, producatorul sau distribuitorul oficial. Toate marcile apartin detinatorilor legali. Tara de provenienta a produsului nu implica obligatii contractuale.
    //————————-

    Uite ce spune eMAG:
    //————————-
    eMAG.ro face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor din acesta prezentare. Rareori acestea pot contine mici inadvertente: fotografia are caracter informativ si poate contine accesorii neincluse in pachetele standard, unele specificatii sau pretul, pot fi modificate de catre producator fara preaviz sau pot contine erori de operare. Toate promotiile prezente in site sunt valabile in limita stocului. Va stam oricand la dispozitie pentru eventuale clarificari.
    //————————-

    Uite ce spune PC Garage:
    //————————-
    Informatiile produsului ********* prezentate in aceasta pagina au caracter informativ si pot fi modificate de catre vanzator fara o anuntare prealabila.
    //————————-

    Cred ca nu-i cazul sa mai dau exemple. Nu suntem prieteni, asa ca iti spun doar ca nu pari sa ai suficienta experienta cu achizitiile prin internet. Daca esti mai neexperimentat, intr-adevar, ar trebui sa fi atent la observatiile noastre si sa inveti din ele, ca nu le-am facut din rautate, ci ca sa evidentiem ca ti-au scapat niste lucruri importante. Comertul online asa se face – cu lipsa garantiei totale asupra informatiilor prezente pe sait. Din pacate, indiferent de firma, asta e adevarat. Ar fi frumos sa ne putem baza pe 100% din detaliile oferite pe saituri, dar momentan nu-i asa.

    Ca o sugestie pentru MarketOnline si celelalte magazine interesate sa usureze comertul online, ar trebui sa luati in considerare si aspectele astea marunte care ii sacaie pe oameni. Simplu ar fi sa inregistrati ca produse separate toate modelele identice DE CULORI DIFERITE, ca produsul ales sa coincida cu cel din stoc, iar elegant ar fi sa adaugati un camp de selectie pentru acelasi aparat care poate fi oferit in mai multe culori, pentru ca asta ar usura selectia si ar reduce cantitatea de informatii care ar trebui stocata in bazele de date.

    Dar pana atunci… clientii TREBUIE sa fie atenti la mentiunile magazinelor si sa fie clari din prima cu toate cerintele de care depind achizitia unui produs. Altfel risca sa iasa situatii neplacute. La asta s-a referit si Sorin cand s-a referit la calitate.

  21. Un client inselat de un magazin online

    @Nicu
    Nu ai inteles nimic.
    Marea problema este primul colet primit ‘desfacut abuziv’ care intradevar mi-a fost schimbat, dar cu un produs care avea sigiliu peste un alt sigiliu desfacut. Partea cu culoarea este mai putin deranjanta. In acele fraze pe care nu le intelegi am vrut sa zic ca cel ce a pus poza a gresit, ceea ce a condus la……….
    E cu titlu sugestiv, dar nu am cerut merele sa perele sau ce o fi in poza. Pana la urma cine preia comanda e platit sa si ceara sau sa ofere informatii.

  22. Sorin Autor articol

    Imi permit sa intervin in aceasta discutie si sa spun ca pozele puse la produse pe site-urile magazinelor online sunt cu titlu sugestiv. De multe ori gasesti pozele corecte, dar sunt foarte multe cazuri cand producatorul sau importatorul nu-ti poate oferi toate informatiile necesare si atunci aplici o poza orientativa.

    Cumparatorul este OBLIGAT sa solicite in comanda daca doreste ca produsul sa vina intr-o anumita culoare. O mare problema intalnita la comertul online din Romania este aceea ca foarte multi clienti nu-si cunosc drepturile, dar nici nu-si cunosc responsabilitatile. Nu stiu circuitul produsului pana ajunge la el, nu intelege de ce se pun 2 sigilii, nu intelege de ce produsul este desfacut.

    Acum sa vin si sa explic. Sunt furnizori sau magazine care verifica marfa la sosire. Tinand cont ca aceste produse vin din tarile asiatice sau chiar Statele Unite, o parte au de suferit si sunt date pe rebut. Unele sunt etichetate prost chiar de la producator. Pe eticheta scrie ca sunt mere si in interior gasesti pere. Pentru a se evita aceste probleme, anumite produse sunt desfacute, verificate si resigilitate. Daca se intampla ca unele sa ajunga la client, in astfel de cazuri intervin legile comertului online care se gasesc pe site-ul ANPC-ului – http://www.anpc.gov.ro/anpc/index.php

    Acum vin si spun care este a doua problema in comertul online din Romania. Multi angajati din magazinele online nu stiu legea ANPC si astfel apar problema la tratarea clientului. Asta este singura problema care tine de magazinele online: angajatii care nu-si fac treaba bine si nu stiu legile. Serviciile fac diferenta dintre magazinele online si nu pretul, produsul sau faptul ca x produs a venit cu probleme.

    A se remarca faptul ca nu magazinele online fabrica produsele. Toate magazinele online din Romania au un numar de furnizori si importatori de echipamente si de multe ori sunt aceeasi la toti cu mici plusuri sau minusuri.

  23. Nicu

    Vanzatorii nu au de unde sa stie ce doresc clientii si nu sunt obligati sa-i intrebe toate variantele imaginate cu putinta. Din punctul meu de vedere toate intrebarile astea ar fi de-a dreptul SPAM si as renunta la magazinul ala daca as fi suspus la un tir de intrebari. NU. Clientul este cel care trebuie sa fie clar. Cum ar fi daca te-ar pune sa completezi un chestionar online cu 100 de variante de raspuns/cerinte? Nu ar fi ridicol?

    Interesanta explicatia lui Sorin… nu cunosteam detaliile astea.

  24. Un client inselat de un magazin online

    Fiecare cu parerea lui.
    Am vazut un magazin online care specifica in ce culori este disponibil produsul selectat. Unde era o singura culoare nu se mai specificau culorile, insa in poza era culoarea produsului de pe stoc. Prima data am vizitat un astfel de magazin. Bineinteles ca nu am cumparat pt ca nu era in culoarea dorita.Si pentru ca nu sunt cartofi raman la parerea ca culoarea este importanta. Ce ar fi sa vezi poza albastra si sa iti vina un telefon roz? Daca nu corespund culorile, intrebarea nuespam

  25. Nicu

    Probabil exista vreo 5 sau 10 astfel de magazine, cu foarte multa indulgenta. Dar toate celelalte magazine nu au nici urma de selectie dupa culoare. Ceea ce e important sa stii este ca e mai bine sa fii tu atent decat sa te bazezi pe atentia altora, mai ales cand unul sau mai multe detalii pentru tine reprezinta criterii de respingere a unui produs. Comerciantii nu-s obligati de nimeni sa aiba grija si de culoare si sincer sa fiu cred ca ar fi o idee proasta ca legile sa prevada chiar si detaliul asta  – pentru ca sunt multe altele, in functie de complexitatea produselor. Tot din motive de detalii exista legi si moralitate. Ca sa nu avem legi nesfarsite, se merge pe principiul ca si oamenii trebuie sa respecte niste principii morale, sau cum i se mai zice… bunul simt.

    In cazul de fata, culoarea a fost un aspect important, dar pentru altii sunt altele. Ne-am sufoca in legi daca am pune toate prevederile in ele. De-asta nu-s obligati comerciantii sa aiba grija de toate detaliile, decat sa mentioneze clientului ceea ce ar putea sa nu fie in conformitate cu oferta publica – ceea ce fac toate magazinele care se respecta, printre care si cel in discutie.

  26. un client inselat

    Probabil ca exista doar 5-10 magazine care dau importanta detaliilor care pana la urma reprezinta informatii. Informatii date clientilor corect si nu indulgenta.
    Culoarea este importanta pentru aproape orice persoana. Cred ca si pentru tine. Deja mi te imaginez imbracat din cap pana in picioare in culoarea roz. Plus tastatura de pe care scrii + monitorul tot in roz. Te-ar deranja acest lucru putin? Ai vrea sa porti si alta culoare? De aceea si exista produse in alte culori. Deoarece culoarea este importanta pentru foarte multe persoane.

  27. Nicu

    Eu sunt foarte categoric atunci cand vine vorba de detaliile pe care stiu ca magazinele nu le trateaza cu atentie. Tocmai de-asta ti-am spus ca in modul in care se face in prezent comert in Romania, e mai bine sa faci tu pasul inainte decat sa te bazezi pe oricine altcineva. Cred ca stii vorba aia cu pisatul contra vantului.

    Sunt de acord ca civilizat ar fi sa alegi inclusiv culoarea cand intri pe saitul unui magazin si chiar aia sa primesti, dar ceea ce am incercat si eu si Sorin sa iti spunem cum functioneaza lucrurile acum. Omul care pune imaginile pe sait e diferit de omul care preia comenzile, iar cel care le preia are de-a face pur si simplu cu codul produsului si atat – nu si culoarea acestuia. Tocmai de-aici buba – cei care proceseaza comenzile nu stiu daca vrei culoarea indicata de poza de pe sait sau o alta culoare.

    Asta e o lipsa in platforma software folosita de magazinele online, care va mai trebui sa se modernizeze. Sa speram ca problema asta si multe altele vor disparea din peisaj cat mai curand. Pana atunci, clientul de calitate – asa cum inteleg eu din ceea ce a spus Sorin – este omul care se adapteaza actualului tip de comert si in loc sa scoata in evidenta partile proaste prin plangeri, mai bine le combate prin sugestii de imbunatatire. Daca te pui in locul lor vei constata ca reactionezi mult mai bine la sugestii si o atitudine constructiva decat la comentarii negative, cand de fapt incerci sa faci exact acelasi lucru – sa indrepti ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *