Piaţa de publicitate online din România

…Pe anul 2008 este de 72,5 milioane RON (20 milioane EUR), cu 70% mai mare faţă de anul 2007, când suma a fost de 42.5 milioane RON. Studiul ROADS a fost realizat de IAB Romania şi PricewaterhouseCoopers Romania. Discuţiile de la Web-Club, din data de 3 iunie 2009 ce s-au ţinut în cadrul Cerf 2009, au fost în jurul acestui studiu. Unii spuneau că e relevant, alţii că nu e relevant pentru că nu s-au luat în calcul şi alte căi pe care au circulat banii de marketing.

Cine doreşte să vadă toată discuţia, are mai jos 2 filmuleţe. Vă trebuie răbdare să le urmăriţi pentru că sunt lungi, dar interesante.
Web-club la CERF 2009 – 1

Web-club la CERF 2009 – 2

Web-club la CERF 2009 – 2 de pe tare.ro

Părerea mea este că piaţa de publicitate online din România este la început de drum. Discuţiile nu trebuiau să fie purtate pe baza studiului cu cifre din 2008, ci pe baza estimărilor pentru 2009 şi căutarea de soluţii pentru a se dubla suma in 2009 sau poate mai mult. Trebuiesc căutate modalităţi si soluţii prin care să fie atraşi investitori în online şi pentru educarea firmelor şi companiilor de a investi mai mult în online.

Totul este ca o maşinărie în care orice rotiţă face parte din sistem şi contează. Poate din 2010, discuţiile se vor putea purta la un alt nivel. Până atunci se mai coace şi onlineul românesc.

ROADS = Romanian Online Advertising Study

2 păreri la “Piaţa de publicitate online din România

  1. jorjette

    Pentru a se investi in online e nevoie de publicitate a serviciilor, pentru ca cei care investesc sa poată obţine profit cu usurinţa.Atunci când stii că obţii profit, de obicei investesti.

  2. Pingback: Publicitatea online incotro ? | fanel.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *