Promoţia eMAG – eşec sau succes?

Începem 2010 cu bucurie şi fericire, dar şi cu romanisme. În noaptea dintre ani, eMAG a avut o promoţie prin care şi-a lichidat stocurile, eu aşa am  considerat campania. Produsele au avut reduceri între 20 şi 80%, în funcţie de categoria din care făceau parte. Frumos, interesant şi tentant. Însă campania de marketing şi comunicare au dus clienţii pe căi greşite şi promoţia a fost prost înţeleasă sau clienţii s-au încăpăţânt să vadă promoţia cum şi-au dorit. Asa ca pe 1 ianuarie 2010 internetul dezbate promoţia.A se citi regulamentul.

Mai exact, au fost 503 produse din diferite categorii scoase la promoţie. Nu au fost chestii prea tentante pentru unii, dar extrem de utile pentru alţii, ca dovadă ca s-au dat toate. Cum era şi firesc, lumea a început cu romanisme, mă refer la comentatorii care şi-au lăsat amprenta pe site-ul magazinului. Unii şi-au vărsat nervii pe propriile bloguri. Mulţi au fost dezamagiţi, alţii s-au simţit păcăliţi, foarte mulţi s-au considerat minţiţi. Unii se aşteptau la produse de ultima generaţie scoase la promotie cu discount de x procente, alţii au vrut anumite produse etc. Acum judecând pe bune, chiar credeaţi că eMAG va baga la promoţie laptop de 5000 ron sau telefoane PDA de ultimă generaţie?

Hai sa terminăm cu romanisme de genul acesta. Sincer, şi eu vroiam un Samsung Omnia II să-l iau la jumătate de preţ, dar n-a fost să fie. Asta nu înseamnă că înjur magazinul şi ma dau cu curul de pământ.

Revenind la discuţia de bază, Paul a fost dezamăgit de produse, dar a apreciat promoţia. Aiurea a criticat modul în care s-a făcut promoţia şi a punctat bine anumite aspecte, iar Costin s-a simtit păcălit pe moment. Auraş are păreri pro şi contra, dar şi un mic sondaj. Şi dacă ceva nu a mers bine, eMAG va simţi în vânzările din 2010. Probabil pentru ei a fost un succes, pentru alţii un eşec…Data viitoare va fi cu mai mult noroc. Încă o dată se constată că nu poţi să-i mulţumeşti pe toţi!

Concluzia: Înainte de toate, citiţi şi vă informaţi cu privire la viitoarele promoţii. Şi dacă nu vă place, aveţi libertatea de a alege.

Până la urmă au fost nişte promoţii!

3 păreri la “Promoţia eMAG – eşec sau succes?

  1. BTO

    O promotie are de obicei obiective legate de vanzari, e adevarat. Pe de alta parte este de la sine inteles ca ea trebuie construita astfel incat sa nu dauneze brandului. In cele mai fericite dintre cazuri chiar construieste brand equity. Daca la ptimul obiectiv inteleg ca a bifat OK (desi o lichidare de stoc nu e chiar un mare business), la cel legat de brand nota e prost spre jalnic. Nu? Eu, ca observator, nu am vazut decat acuze si injuraturi.

  2. sorin

    BTO sunt constient ca aceasta campania a patat imaginea eMAG, dar a patat-o din cauza unor probleme semnalate de „Aiurea” in articolul sau. Legat de faptul ca n-au fost x,y,z produse…astea sunt romanisme. Hai sa nu mai fim naivi!

  3. Ciupanezul

    Ceea ce spui tu cu produsele este ok. Este chiar foarte ok si inteleg ca nu asa se desfasoara o promotie cum vrea x si cum vrea y cu ce produse fiecare. Insa … din pacate emag a fost altfel. Impreuna cu aiurea am facut sondajul si am ajuns la niste concluzii care tarasc emag.ro prin mult noroi. #emagfail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *