3
Sep
2009

Relevanţă, influenţă, notorietate, conversie, bani

Nici nu ştiu cum să încep acest articol, dar hai să vedem ce iese. Ni se dă lumea internetului. De aici extragem partea blogosferică (bloggeri, bloguri şi cititori) şi o analizăm. De când sunt în online, la fiecare eveniment dedicat acestui spaţiu virtual se discută despre: relevanţă, influenţă, notorietate, conversie, trafic, bani. Până la urmă totul se rezumă la bani.

Dupa 1 an şi ceva de blogging pot spune următoarele:
Influenţă = notorietate = conversie = bani – Dacă ajungi să fii influent asupra comunităţii tale de cititori, asta te face să te bucuri de notorietate şi atunci realizezi conversii care-ţi pot aduce venit. A se reţine că fiecare om este influent pe anumite domenii de activitate şi asta datorită cunostinţelor pe care le deţine. Un om relevant, specializat în IT, nu poate vinde şosete pentru că nu are notorietate pe acest domeniu. Aşa că cine vrea să facă reclamă la şosete trebuie să caute oamenii care sunt specilizaţi pe nişa asta. În România se ţine cont mai mult de relevanţă şi asta nu e un lucru bun. Relevanţa nu asigură conversie dacă nu sunt respectate şi celelalte condiţii.
Trafic = bani – Mi s-a demonstrat că traficul vinde. Cu cât ai trafic mai mare cu atât ai şanse mai multe de câştig. Rata de conversie este discutabilă.
Relevanţă nu înseamnă mereu bani – Chiar daca ajungi relevant, nu înseamnă că te umpli de bani. Dacă nu ai influenţă, degeaba….
Relevanţă nu înseamnă mereu notorietate – Chiar daca te expui şi ajungi să fii cunoscut, asta nu te face să te bucuri de notorietate mereu. Sunt şi alti factori influenţează notorietatea.
Relevanţă nu înseamnă mereu trafic – Chiar daca eşti relevant, nu înseamnă ca ai trafic.

Conform celor spuse mai sus, notorietatea iţi este asigurată de influenţă. Pentru a ajunge să fii influent, trebuie să fii relevant, dar relevanţa nu-ţi asigură mereu notorietate.

Concluzie:
Degeaba esti relevant daca nu esti influent şi nu te bucuri de notorietate. Degeaba vorbim de bloggeri relevanţi dacă nu sunt influenţi sau nu au o anumită notorietate pe domeniile ce ne interesează. Cât despre cei ce lucrează în advertising, e bine să facă cercetările mai bine inainte să lanseze campanii pe online. Uneori traficul şi relevanţa nu le pot satisface dorinţele.

Un exemplu:
O firma X face reclamă la laptopuri. Dă 5 laptopuri la 2 bloggeri A-list, 2 bloggeri B-list şi unui blogger care are trafic mare, dar nu este relevant. Bloggerii A-list lucrează în diferite domenii, nici unul tehnic, fiecare având cunoştinţe standard despre laptopuri, dar fiecare are un trafic de Y mii vizitatori. Cei 2 bloggeri B-list lucrează într-un domeniu tehnic, unul se ocupă în special de laptopuri, dar au un trafic de Z sute, poate o mie de vizitatori, iar cel nerelevant se bucura de traficul sau de Y mii de vizitatori, dar nu lucrează nicăieri şi deţine cunoştinţe minime despre laptopuri. Nici unul nu are blog de nişă şi toţi sunt recunoscuţi prin domeniile lor de activitate.

Fiecare scrie un articol pe blog. Care credeţi că va face cea mai bună conversie, care influenţează cel mai bine cititorii să cumpere respectivul laptop? Ne raportăm la procentul celor ce au cumpărat din numărul de vizitatori pe care-l are fiecare.

Definiţii:
relevant – RELEVÁNT, -Ă, relevanţi, -te, adj. Care relevă, care scoate sau iese în evidenţă. – Din fr. relevant. Cf. r e l e v a.
notorietate – s.f. Însuşirea de a fi notoriu, faptul de a fi cunoscut de multă lume; reputaţie, faimă. [Pr.: -ri-e-] – Din fr. notoriété.
influenţă – Acţiune exercitată asupra unui lucru sau asupra unei fiinţe, putând duce la schimbarea lor; înrâurire. ♦ Spec. Acţiune pe care o persoană o exercită asupra alteia (deliberat, pentru a-i schimba caracterul, evoluţia, sau involuntar, prin prestigiul, autoritatea, puterea de care se bucură).

You may also like

Cum sa petreci un Paste inedit la Măcin
Ce facem cu zăpada?
Romania 35 – 29 Olanda
Pasajul Basarab – in 2 minute

3 Responses

  1. astea toate merg mana in mana relevanta,notorietatea,influenta.Si da…in mare parte din cazurile in care le ai pe cele trei cu siguranta o sa ai si bani.
    Nu e chiar 100% dar 95 % din cazuri cu siguranta.
    Oricum foarte tare articolul

  2. Desi nu am experienta pe care o ai tu si nici varsta pe care o ai tu, parerea mea e ca totul tine de noroc. Daca nu ai nici relevanta, nici notorietate, nici trafic, atunci esti un nimeni pentru ca sa le ai pe toate nu e asa usor si sa ai una dar sa nu ai alta, iar nu e bine.

    Deci totul tine de noroc.

    Legat de intrebarea ta, eu as spune ca bloggerul cu cei mai multi vizitatori poate influenta vinderea laptop-ului, desi nu pot fi sigur pentru ca lucrurile depind de ce fel de vizitatori vin la respectivul blogger.

Leave a Reply

Citește articolul precedent:
Oaia neagra

Mda, recunosc că sunt "oaia neagră" şi că am dat peste cap o rezervare în Deltă. Din x motive, am...

Închide