11
Aug
2009

Vrem, Vrem, Vrem…

Noi vrem. România este o ţară care a vrut şi vrea mereu ceva de la cineva. Majoritatea românilor se plâng şi vor salarii mai mari, trai mai bun, maşini, case, performanţe de la alţii, lucrări mai bune, dar niciodată nu am auzit pe cineva să zică „eu vreau să dau sau eu vreau să muncesc”.

Toţi dorim să facem facultate, să prindem un post bun, să lucrăm la stat sau într-o corporaţie, dar nici unul nu se gândeşte dacă e apt pentru munca la nivel înalt. Toţi vrem performanţe şi mereu avem aşteptări mai mari decât ni le poate oferi realitatea, dar nici unul nu se gâdeşte să ofere ceva la schimb sau chiar în avans.

A zis bine Arhi într-un articol că suntem o naţie de intelectuali. Toţi suntem deştepţi, ştim câte 2,3,4,5…10 meserii, criticăm şi înjurăm, dar nu facem nimic concret pentru bunăstarea noastră şi să mai rezolvăm din nemulţumiri. Am făcut o dată apel la bun simţ, nu repet la infinit.

Vrem performanţă pe online, vrem trafic, click-uri pe reclame, vrem ca oamenii să acceseze serviciile româneşti, dar cine i-a învăţat pe români să utilizeze internetul? Le-a explicat cineva la şcoală cum se foloseşte internetul în scopurile educative, cum să caute şi ce să caute? Din propria experienţă, până in 2007 eu nu am învăţat nimic la şcoală sau facultate despre internet şi cum să-l utilizez. Am învăţat singur.

3,7 milioane de români accesează în fiecare zi internetul, sondajul făcând referire doar la mediul urban. Cei mai mulţi de acasă şi în primul rând pentru search. Eu garantez ca 90% ştiu foarte puţine site-uri: youtube, hi5, google şi poate ceva site-uri pr0n. Mentalitatea a ramas cea din anii `99-2000 cand tot ce era românesc era prost şi virusat. Dacă nu le explică nimeni, românii nu vor învăţa şi nu vor descoperii utilitatea internetului. Aşa se explică de ce românii nu dau click pe reclame.

De curand a avut loc un ” FlashMob Michael Jackson„. Acest eveniment a fost promovat printr-un comunicat de presa, ceea ce NU se face în mod normal. Probabil o şcoală de dans a vrut să se promoveze printr-un eveniment mai special. Nihasa şi eCostin critică mulţimea strânsă la faţa locului şi care a preferat să se uite în loc să danseze. Eu n-aş critica. Românul nu ştie ce este un flashmob că nu a avut de unde să înveţe, cu atât mai puţin să asiste. Când vezi aşa ceva pentru prima dată, mai întâi te uiţi şi la următoarele evenimente acţionezi.

România NU este un flashmob de oameni-de-canapea. Este o ţară unde totul este la început şi cineva trebuie să înveţe acest popor. Mai bine privim partea plină a paharului şi analizăm faptul că s-au strâns oameni. Alţii au preferat să se scarpine în cur cu o bere în mână pe la o terasă sau au trecut şi nici măcar nu i-au băgat în seamă, ba mai mult poate i-au şi înjurat.

Hai să găsim modalităţi si soluţii să învătăm internautul de România ce poate face cu această unealtă numită „internet”. Arhi s-a săturat, se oferă altcineva?

You may also like

Cum sa petreci un Paste inedit la Măcin
Project Glass: One day…
Ce facem cu zăpada?
Cât de indiferenţi suntem?

1 Response

  1. Ar fi buna o campanie desfasurata pe bloguri cu aceasta tema si sa contina multe articole ale bloggerilor ce au ca scop integrarea oamenilor in mediul internetului.

Leave a Reply

Citește articolul precedent:
Cine stă invizibil pe Yahoo Messenger?

- cei care doresc să nu fie deranjaţi - cei care n-au timp de discuţii sau nu vor să chatuiască...

Închide