20
Sep
2009

Webstock 2009 în cuvinte

La 26 de ore de la terminarea evenimentului, am reuşit să centralizez câteva idei pe care le aştern în acest articol pentru voi, cititorii mei. O parte poate aţi fost şi aţi trăit evenimentul la diferite intensităţi, alţii l-au vazut prin live streaming cu ajutorul webstock tv, dar sunt convins că sunt şi persoane care n-au reuşit să urmărească webstock 2009 şi citesc posturile apărute după eveniment ca ciupercile după ploaie.

GeoAtreides mi-a luat un mic interviu şi m-a întrebat ce am învăţat de la acest eveniment. Pe moment nu am ştiut ce să-i răspund, dar sper să reuşesc acum.

Ce a însemnat Webstock 2009 pentru mine?
A însemnat socializare, oportunitatea de a cunoaşte noi persoane şi calea spre noi informaţii. Omul cât trăieşte învaţă. Chiar dacă am participat la multe evenimente în ultimul an, mereu mi-a făcut plăcere să cunosc oameni noi şi am reuşit să asimilez informaţii şi păreri utile mie.

Ce mi-a placut la Webstock 2009?
Totul! Când vorbim de Webstock, vorbim de Mănafu şi Evensys, cei care fac ca evenimentele să fie mereu altfel şi să mergi cu cea mai mare plăcere la ele. Nu cred că am fost la un eveniment organizat de Mănafu şi să plec dezamăgit. Tradiţionalul „Felicitări pentru eveniment şi organizare!” il merită din plin. A meritat să stau aproximativ 12 ore şi să fiu mandru că am fost prezent.

Ce am învăţat la Webstock 2009?
Am învăţat destul de multe. Am băgat la cap câteva lucruri interesante despre social media, despre modul cum ne schimbă viaţa şi pericolele acestor retele sociale. Am învăţat câteva tehnici noi sau mai puţin noi despre monetizarea proiectelor online şi noile tendinţe în blogging.

Evenimentul a fost împărţit în 4 sesiuni cu mai multe conferinţe.
1. Prima sesiune a fost destul de interesantă, dar mie mi s-a parut mai mult a  „momentul sponsorilor„. Pe scena au urcat:
Adina Madularea (Daedalus Millward Brown) care a venit cu o prezentare interesanta. A vorbit despre cele mai utilizate reţele sociale folosite în România, twitter, facebook, hi5, şi rezultatul la research-ul făcut, de Daedalus Millward Brown, pe baza lor.
* Userii de twitter sunt relevanţi, activi, mereu informaţi şi cu tendinţe spre development.
* Userii de facebook preferă stabilitatea. Aici se găsesc cei ce vor să-şi ţină prietenii aproape, dar nu toţi sunt prieteni. Ei utilizează această reţea socială ocazional, în momentele libere din zi.
* Pe hi5 sunt restul lumii, după cum s-a exprimat şi sunt de acord cu faptul că această reţea sociala reprezintă OTV-ul României în online. Nu generalizăm, dar aici se adună cei mai mulţi cocalari şi cele mai multe pitzipoance. Hi5 este locul unde poţi să te manifeşti cum vrei.

Bob Rapp (Vodafone UK) şi a povestit despre prima lecţie de contradicţie în social media. Atât de activi pe reţelele sociale şi totuşi foarte străini între noi. Ne-a demonstrat că spaţiul virtual poate avea efecte negative asupra noastră, asta dacă nu suntem atenţi la ceea ce facem cu propria identitate în acest mediu. Ne-a prezentat 2 cazuri ciudate:
* Primul a fost despre crima care a vut loc din cauza geloziei consumată pe facebook. O tânără avea la contul de facebook cum că este singură, iar iubitul a ucis-o.
* O mamă şi-a facut cont pe twitter şi facebook pentru a-şi urmări fiul. Un sfat venit din partea specialiştilor: nu da add sau follow mamei.
Todi Prudeanu (Microsoft Romania) şi Michael Koster (Microsoft Corp.) care ne-au povestit de „an user experience story”. Nu prea am fost atent la această prezentare, riscam să adorm:)). Prea matinală pentru mine.
Stefan Tanase (Kaspersky Lab) care ne-a vorbit despre naivitatea oamenilor de pe reţelele sociale şi cât de uşor se pot răspândi viruşii informatici prin acestea. Mare atenţie pe ce daţi click şi de la ce useri. Uneori şi prietenii pot trimite link-uri virusate. A adus în discuţie celebrul caz, din august, când twitter a fost picat câteva ore pe motiv de atac cibernetic asupra unui cont. Se pare ca adevaratul motiv nu se cunoaşte încă sau nu se spune, dar este absurd cum cineva a încercat să ducă la tacere un user.

2. Sesiunea a doua a fost mai dinamica şi mai puţin plictisitoare. Doar 2 conferinţe mi s-au părut interesante:
Bogdana Butnar (MRM Worldwide) a avut o abordare paranoică a reţelelor sociale. Câteva idei sunt ok, dar multe mi s-au părut exagerat. Sunt de acord cu ideea că oamenii îşi pot face o parere despre tine, doar urmărind reţelele sociale pe care activezi, dar asta ţine foarte mult de tine şi de ceea ce faci tu pe aceste reţele sociale. Dacă vrei să-ţi pui viaţa intimă pe tava tuturor, e alegerea ta. Eu prefer să o ţin pentru mine că de asta este intimă. E greşit să judeci un om doar dupa modul în care utilizează twitterul, ca un exemplu. Eu am fost judecat în acest fel şi consecintele le-am trăit în offline. Nu sunt fain! Prezentarea aici.

Pentru cei ce mă urmăresc pe twitter, am să le spun câteva cuvinte: „Nu mă deranjează că mă urmăreşti sau că nu o să mă mai urmăreşti. Ceea ce scriu pe twitter, nu prea ţine 100% de viaţa mea privată ci mai mult de cea profesională. Prefer să spun o ştire interesantă sau ceva din domeniul tehnic, decât să spun la ce ora m-am spălat pe dinţi sau cu cine am făcut sex şi când. Apropo, eu mai promovez şi anumite articole personale sau NU. Te rog să-ţi faci o părere, despre mine, după ce mă cunoşti în offline, pentru că s-ar putea să ai surprize:)„.
Mihai Pricope (Adobe Romania) a avut cel mai comic discurs. Îmi place foarte mult accentul său moldovinesc pe care-l exploatează foarte frumos. A povestit despre un nou serviciu Adobe şi mi s-a părut o chestie a Web 3.0 – interacţiune între useri la distanţă.

3. Sesiunea 3 a fost împărţită în 3 workshop-uri. Fiind un blogger care vrea să înveţe tot mai multe despre aceast lucru, am ales să rămân la Blogging. Doua lucru am de menţionat aici:
*De reţinut faptul că blogurile de nişă au un viitor bun în România şi se pot monetiza uşor fără prea mult trafic. eCostin a menţionat refresh.ro şi webara.ro, 2 proiecte de nişă care au reuşit să facă conversie prin marketing afiliat fără un trafic impresionant. Sunt convins că, după prezentarea sa, se vor lansa multe bloguri de nişă. Rămâne de văzut câte vor mai exista peste 1 an. Cred că 90% vor fi deschise doar pentru bani şi vor reuşi 5%. Am încredere în ceilalţi 10% că o vor face din pasiune, hobby etc.

*Alex Negrea a vorbit de bloggeri, PRO-bloggeri şi ne-a sfătuit să folosim propriul nume pentru a dezvolta brandul personal. Vremea nick-urilor de pe mIRC a trecut, iar poreclele nu mai sunt la modă. Editaţi cât mai bine pagina „despre„, eventual puteţi să vă puneţi un CV bine făcut. Ce bine că am început să-mi branduiesc numele personal.

4. Sesiunea 4 a avut aceeaşi soartă ca cea precedentă şi eu tot la Blogging am rămas. În partea a doua, Ionuţ Oprea, Bobby Voicu şi Radu Spineanu, au vorbit despre monetizare şi cum putem să facem bani, direct şi indirect, din proiectele online.

Webstock 2009 – prezentare Radu Spineanu – marketing afiliat

– Prin content bun şi trafic mare putem atrage advertiseri şi avem şansa să intrăm în rândul celor care câştigă bani din blogging.
– Daca avem bloguri sau site-uri de nişă, putem face bani din marketing afiliat. Este mult mai uşor să monetizăm traficul nişat prin afişarea serviciilor de care au nevoie.
– Putem câştiga şi indirect, cu ajutorul renumelui făcut din blogging. Putem încheia parteneriate, putem lucra ca freelanceri sau ne putem vinde cunoştinţele.

S-a încheiat cu Gala Webstock Awards. Vă prezint lista câştigătorilor şi câteva poze.

Alte păreri şi poze găsim la: Swamp, Piticu, Tudor Moldovan, Victor Dulu, Andu, Adrian Ciubotaru, FratiiMiron, Fotolitiera, Titus, Adina Necula, Blogatu, Dan (de ce?), Phoebs, Marius Tudor, Cristina Bazavan, Andrian, Bimus, Manafu şi lista e deschisă.

Update: Am reuşit să uploadez şi câteva filmuleţe interesante.

You may also like

Ce am câștigat din blogging?
Daca n-ai facebook – NU EXISTI
Webstock 2010 – un online tanar
Din online…

6 Responses

  1. Sesiunea 2, partea de retele sociale am urmarito si eu pe net – adevarat, ce faci online te afecteaza offline – iar ceea ce spui/scri poate fi folosit impotriva ta. Retelele sociale sunt cu 2 taisuri …

    In rest multe lucruri interesante, imi pare rau ca n-am fost prezent … dar in mare parte am prins informatiile de acolo !

    PS: Cam lung articolul … am obosit, niste subtitluri ar fi prins bine 😉

  2. Pingback : Tweets that mention Webstock 2009 în cuvinte | Blogu` Lu` Sorin -- Topsy.com

  3. Pingback : apPRentice.ro » Am văzut… Webstock 2009

  4. Pingback : Joaca cu setările în reţelele sociale | Blogu` Lu` Sorin

Leave a Reply

Citește articolul precedent:
Webstock 2009 în poze

Într-un final, am reuşit să ridic pozele de la Webstock 2009. Am încercat să fac o selecţie a celor mai...

Închide