Ziua porţilor deschise la TAROM

Ieri am participat, împreună cu mai mulţi jurnalişti şi bloggeri, la Ziua porţilor deschise TAROM. Operatorul aerian român ne-a invitat şi ne-a prezentat etapele de zbor mai puţin cunoscute pasagerilor, de la sesiunea de briefing la verificările privind siguranţa şi calitatea zborului, până la programele de întreţinere şi etapele de verificare tehnică a fiecărei aeronave înainte de zbor. În cadrul acestei incursiuni în lumea TAROM, membrii mai multor echipe din cadrul companiei au povestit despre aspectele mai puţin cunoscute ale meseriei pe care o practică cu pasiune.

A fost o zi încărcată şi obositoare, dar foarte plăcută. Nu am foarte multe ore de zbor, dar, fiind pasionat de avioane, mi-a plăcut să văd şi partea de culise. Incursiunea în culisele TAROM a debutat cu vizitarea biroului unde sunt actualizate în permanenţă hărţile de zbor şi sesiunea de briefing. Aceasta din urmă se realizează cu o oră înainte de decolare de către echipajul de zbor, piloţi şi însoţitori de bord, şi în care se discută fiecare aspect legat de cursa care urmează să fie efectuată.

În sesiunea de briefing se anunţă destinaţia, condiţiile meteo şi se recapitulează posibilele situaţii speciale care pot interveni. Sesiunea de briefing este urmată de inspectia exterioara a aeronavei efectuată de către pilotul comandant, în timp ce copilotul verifică documentele obligatorii ale avionului. Urmează pregătirea cabinei, unde se verifică sistemele avionului, se verifică echipamentele de urgenţa şi se stabilesc detaliile legate de efectuarea tronsonului de zbor.

Un rol important în asigurarea siguranţei unui zbor este deţinut de verificarea tehnică a aeronavei de către tehnicienii de zbor, procesul prin care se verifică amănunţit toţi parametrii de zbor, sistemele din cabină şi trenul aeronavei, înainte de efectuarea cursei. În aviaţie sistemele de securitate şi siguranţă sunt dublate sau chiar triplate.

Evenimentul a inclus şi o vizită în hangarul TAROM, parte a direcţiei tehnice a companiei, care asigură servicii de întreţinere pentru întreaga flotă TAROM, dar si pentru aeronavele altor operatori. Ieri erau prezente 3 aeronave: 1 ATR ce aparţine de TAROM, un ATR cargo ce aparţine de o companie elveţiană şi un Boeing 737-800 adus pentru reparaţii generale.

Hangarul are o suprafaţă de 6.000 mp, este echipat cu dotările necesare pentru a efectua toate tipurile de controale pentru modelele din flota TAROM, iar personalul este calificat şi licenţiat pentru toate tipurile de aeronave din flotă. Construcţia hangarului a început în 1969, iar în anul 2000 a fost reamenajat pentru a corespunde integral standardelor EASA (European Aviation Safety Agency) şi FAA (Federal Aviation Administration).

Am mai aflat că TAROM deţine toate certificatele europene şi mondiale pentru a efectua zboruri în deplină siguranţă şi la un standard ridicat. Din 25 iunie 2010, TAROM s-a alăturat alianţei SkyTeam din care fac parte şi companii ca Aeroflot, Aeroméxico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Czech Airlines, Delta Air Lines, Kenya Airways, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air, Vietnam Airlines etc.

Diferenţele dintre zborturile low-cost şi cele standard sau high-cost sunt la nivel de servicii, atât pentru pasageri cât şi pentru companiile aeriene care le practică. Din punct de vedere tehnic, teoretic toate aeronavele îndeplinesc aceleaşi standarde de siguranţă pentru zbor. Dar ca un exemplu, o companie cu zboruri low-cost schimbă cauciucurile la a 2-a pânză, în timp ce o companie cum e TAROM schimbă cauciucurile la prima pânză. O companie low-cost nu are propriul hangar şi este nevoită să închirieze periodic pentru a efectua verificările şi reparaţiile la aeronave.

Compania TAROM are o flotă compusă din peste 25 de aeronave – ATR, Airbus 310 şi 318, Boeing 737-300, 737-700 şi 737-800. Aveţi detalii despre fiecare tip de avion pe site-ul oficial TAROM.

Fumatul în aeronave este interzis la nivel mondial pentru siguranţa zborurilor şi pentru confortul pasagerilor. Nu cred că vreţi să fumaţi când staţi pe nişte tone de kerosen. Se poate întâmpla să scapaţi ţigara şi să provocaţi un dezastru.

Telefoanele mobile trebuiesc oprit de la decolare şi până la aterizare pentru a nu bruia aparatele de bord. Tot mai multe avioane sunt digitalizate şi orice bruiaj poate duce la o catastrofă. Se poate întâmpla ca anumite informaţii să fie semnalate eronat şi prin anumite proceduri să se transforme totul într-un dezastru.

Mereu trebuie să ascultaţi de însoţitorii de zbor şi ar trebui trataţi cu mai mult respect. Aceştia nu sunt chelneri sau ospătari. Ei sunt acolo pentru a preveni anumite incidente, pentru a vă asigura un zbor cât mai confortabil, pentru a interveni atunci când este nevoie. Sunt instruiţi să acorde primul ajutor, să ia decizii importante în caz de incidente.

Totul este foarte bine calculat, gândit şi aprobat de comisii internaţionale. Activitatea în lumea aviaţiei se desfăşoară după nişte proceduri standard şi care sunt respectate 100%.

Conform statisticilor, avionul este cel mai sigur mijloc de transport, iar tehnologia folosită la construirea acestuia este foarte avansată.

Imagini pe facebook Ziua portilor deschise la Tarom – 18.10.2011.

9 păreri la “Ziua porţilor deschise la TAROM

  1. Pingback: Strangers on the Net » Tarrrrom!

  2. Pingback: Campaniile saptamanii 17-23 octombrie din blogosfera romaneasca | refresh.ro

  3. Pingback: Cum se vopseşte un Boeing 747 (video) | Airlines Travel

  4. Pingback: TAROM a sarbatorit 1 iunie la „Prima lectie de zbor” dedicata copiilor | Airlines Travel

  5. Pingback: Cum sunt intretinute motoarele aeronavelor - in culisele AFI KLM E&M | Airlines Travel

  6. Pingback: Ziua Portilor Deschise la TAROM - 18 septembrie 2012

  7. Pingback: La multi ani, TAROM!

  8. Pingback: TAROM, o companie pe care te poti baza (sondaj) | Airlines Travel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *